Imatge

Aquesta és la pàgina de primària. Hi trobareu treballs, articles, cròniques de què van fent, eixides, dibuixos, un grapat de vida d'allò que és el dia a dia de l'escola.


L'art, l'escola i l'espurna d'aprendre: aquesta setmana Rosa Torres

Qui és Rosa Torres? Ah, aquesta serà una part de la vostra investigació, esbrinar qui és. Us deixem un parell de frases del director de MÈTODE, Martí Domínguez, que diu:  «Rosa Torres analitza la geografia valenciana en una obra que entronca amb la pintura de Cézanne i aconsegueix treure l'ànima del Montgó o el Montcabrer».

metode.cat/Revistes/Metodart/Rosa-Torres

 


Art, fulles, moviment, tribus by Emma G.


Som la classe de segon, curs 14-15


Som cinqué de primària curs 2014-15


Les ratlles del tigre, una llegenda anònima

En un arrossar allunyat del poble, un camperol acabava de recollir la collita. Ell i el seu búfal d’aigua es disposaven a menjar. El camperol assaboria un guisat d’arròs fregit mentre, apartat, el búfal pasturava tranquil·lament. Amb la velocitat del llamp, un tigre va pegar un bot just davant del búfal. Sorprès per la inesperada visita, el búfal va tractar d’escapar, però el tigre li va dir:

—No t’espantes, no he vingut com a enemic. Sols vull que m’expliques una cosa que no he entés: he observat com aquest home tan diminut, que no té força, ni vista aguda, ni bon olfacte, és capaç de fer-te treballar dia rere dia sols per al seu benefici. Tu ets deu vegades més pesat i més fort, però ell et governa. En què consisteix aquest màgic poder que té?

—L’únic que sé —va respondre el búfal– és que mai podré alliberar-me d’ell perquè té un talismà que es diu “saviesa”.

—Saviesa? Mai he sentit parlar de res semblant! Hauré  de preguntar-li en què consisteix aquest talismà. Si fóra meu, aconseguiria molt més del que ja tinc entre els animals: els manaria que no fugiren quan els ataque i, com no hauria que córrer, menjaria sense esforç.

—Si tant ho desitges, ves i pregunta-li-ho.

I el tigre s’apropà cautelosament al camperol per no espantar-lo.

—Senyor —va dir amb molt de respecte—, com pot veure, jo sóc gran, fort i ràpid, però vull ser-ho més. He sentit que té vostè alguna cosa dita “saviesa” amb la qual governa els animals, i he vist que el seu poder és acatat sense protestes. Podria dir-me en què consisteix la saviesa? Seria de molt de valor per a mi.

—Per desgracia, hui m’he deixat la saviesa a casa —va dir l’home—. Si ho desitges, aniré a per ella i la portaré per a mostrar-te-la.

—Puc acompanyar-lo? – va dir el tigre.

—Serà millor que et quedes ací, doncs si les persones del poblat et veuen poden alarmar-se i intentaran acabar amb tu. Vaig a buscar el que em demanes i tornaré d’immediat.

L’home va fer com que se n’anava però, abans de fer el primer pas, digué:

—Me’n vaig preocupat, saps? És possible que durant la meua absència et vinga de gust menjar-te el búfal, i això em perjudicaria seriosament. Perquè puga anar-me'n tranquil, deixa'm lligar-te amb aquesta soga al voltant del cos i promet alliberar-te quan torne.

Com que el tigre desitjava amb ànsia conèixer el talismà màgic dit saviesa, va deixar que el camperol el lligara i l’immobilitzara. Després, l’home va anar al poble i va portar de la seva casa un feix de palla. El va escampar al voltant del tigre i li va calar foc:

—Aquesta és la meva saviesa! – li va dir.

El tigre implorava que l’alliberaren de les flames. El camperol va esperar fins que el foc va cremar la corda. Finalment el tigre es va escapar al bosc, jurant venjança. Les cremades van desaparèixer amb el temps però a la seva pell van quedar ratlles negres, les senyals dels lligams de la corda. I el camperol va contar i recordar per sempre que: ”Si l’home no sap utilitzar bé el talismà de la saviesa, no és ni més ni menys que una pobre bèstia, perquè la saviesa és allò que distingeix l’home dels animals”.

Enviada per Lucia Pérez, un conte que li explicava la mare de menuda.


Som tercer de primària

Ja som a tercer i tenim amics nous. Ens hem fet més grans, més grans. Enguany aprendrem coses noves en llengua, farem medi, papyrus (és un projecte d’escriptura lliure), consultarem el diccionari, farem anglés vehicular (anglés de coses del món) i tenim el nostre horari per saber que hem de fer a cada moment. Aquest curs tenim nous amics, han entrat dues xiquetes, Marta i Aitana i un xiquet nou, Carles. La nostra mestra és Amparito, és molt amable. Ens agrada la classe de 3r perquè tenim nous jocs, nous llibres i noves plantes. Per fi tenim agenda, llibretes i estoig, que guardem en un caseller. També farem nous tallers, com cuina i pilota valenciana. Què bé!, enguany tenim dues classes d’educació física a la setmana i comencem el taller de multiesports. També tocarem la flauta en la classe de música amb el mestre Ferran. Enguany també tenim encarregats que canviem cada 15 dies, però en tenim un de nou, els secretaris, que s’encarreguen d’ajudar els mestres, cridar a classe i més coses. Els nous delegats són Àlex i Berta Sancho. Ah, i al menjador ja bevem amb got de vidre, com els majors.

 


La classe de quart de primària

Som en un nou curs. Ja som a quart, ens sentim grans. Un pas més. Vivim impacients per veure què ens portarà aquest nou curs. Tenim companys nous a la classe i esperem passar-ho tots junts de categoria. I gaudir del nou edifici. Hi ha coses noves per aprendre.  Volem aprendre noves tècniques de plàstica. Aprendre bona cosa de matemàtica, aprendre a dividir! Escriure millor els números romans, trobar més ràpid paraules al diccionari, saber més estratègies de càlcul, practicar més l’anglés, ser més ordenats, saber més informàtica, tocar millor la flauta, fer més jocs de grup, aprendre més coses d’educació física. Volem fer menys faltes d’ortografia, millorar la lletra, el dibuix... Volem ser capaços de fer més coses sols. El nostre somni s’ha acomplert, finalment tenim un hort a l’escola. I els que toquem instrument ja som a la xaranga. Esperem passar-ho molt bé i aprendre moltes coses amb la mestra Alba i  la mestra Sandra. Que passeu un molt bon curs.



En tornar de Xelva, calia arreglar els animals de la granja

Ara ja hem arribat a la granja. L'excursió a Xelva ens ha deixat tan cansats que hem fet un bany rapidet a la piscina i a berenar. A més, ja ho deveu saber, en una granja hi ha animals que cal arreglar cada dia dues o tres vegades. Au, cap a la granja que la vaca Amparito ja té gana!


El riu de Xelva, si fa no fa, tan fred com el Carbo


Del Carbo estant, bany d'aigua freda


Una activitat multidisciplinar com la vida mateix


Bona nit, des de la Marina Alta (continuació)

El dinar és bo, molt bo. Manuel diu que l’amanida és  la millor de la seua vida. I després llentilles, molt bones, de Mari, la cuinera, que és una cuinera de categoria mundial i principal. Altra sorpresa important del dia, és que Celeste, la mestra, cumpleix anys, 23. El xiquets del taller de cuina li preparen un pastís sorpresa per a la nit. L’anomenem fada mandarina de l’aniversari, ara veureu que guapa. Ho celebrem plegats, entre rialles. I ara, després dels gambusins, el beset de bona nit. Estan cansats i cauran rendits. Esperem que demà el gall no ens desperte tan aviat. Des dels peus de la Segària us diem bona nit i fins demà. Un bes.



Enguany som en tres punts del país, repartits

El segon dia els tallers omplen part del dia a la granja escola Baladre. Animals, cultius, saber fer això i allò, i després descansar. Banyar-nos a la bassa, i jugar amb els companys de classe. Però, i les mestres, què fan que no paren tot lo sant dia? Ah, aquest secret l'explicarem a la nit. 

 


Colònies 2014: una tria d'imatges


ENTREVISTEM L’ESCRIPTORA EMPAR DE LANUZA

Dilluns passat ens visità l'escriptora Empar de Lanuza. Al llarg del curs hem anat llegit i treballant els contes de El savi rei boig, i volien preguntar-li algunes coses de l’ofici d’escriptora. Aquestes són algunes de les impressions de l'estona que passarem amb ella:

-Em va agradar molt. Estava super emocionat perquè venia una escriptora i teníem molta sort de fer-li una entrevista i de saber com era. 

-Hem aprés trucs per escriure i m’ha semblat molt interessant com va contestar les preguntes, perquè les respostes que donava, com podia imaginar que explicara tantes coses.

-Ha sigut interessant saber quan va començar a escriure els llibres i la sort que tenim d’estar llegint el llibre seu que més èxit ha tingut, el savi rei boig.

-Des que la mestra va dir-nos que vindria Empar de Lanuza he estat molt intrigat per saber com era. Me la imaginava més jove i em va sorprendre que fora més gran i com que diuen que els vells són més llestos, doncs sabia molt. 

-Em van agradar molt els poemes i les endevinalles que ens va fer i que va llegir, i també la recepta de cuina que ens va regalar. Llorenç la va fer com una cançó, va estar molt xulo, i al final Empar també la cantava.

-Em va sorprendre que escrivira amb rodolins tan la recepta com el romanç que ens va regalar.

-Jo imaginava Empar de Lanuza més jove i que només escrivia per a xiquets, però ens va dir que també havia escrit poemes per a majors.

-Jo no m’imaginava que Empar de Lanuza haguera ajudat Llorenç a ser contacontes i que guanyara un premi. Em va agradar perquè si  no li haguera donat ànims potser no seria contacontes.

-Em va agradar molt quan va dir que va escriure el conte El savi rei boig molt ràpid i va guanyar un premi. Em va sorprendre que s’inventara les endevinalles i els rodolins.

-Jo m’esperava que vindria, li fariem les preguntes i se n’aniria, però no va ser així. Va venir Llorenç, ens va regalar endevinalles, una recepta i un romanç. Les respostes me les imaginava més curtes i varen ser molt llargues perquè explicava moltes coses. Quan va cantar la recepta Llorenç em va fer molta gràcia i em va agradar molt. Jo pensava que anava a ser més avorrit, però va ser molt divertit. 

-Va estar molt interessant quan Empar va contar que Llorenç s’havia presentat a un concurs literari i ella li va dir que ell podia fer altres coses molt millors.

-Jo no sabia que ells, Llorenç i Empar, havien conegut Enric Valor i això em va resultar molt interessant. 


Un cap de setmana a Mallorca, i visitem Mata de Jonc

El divendres 10 de maig va ser el primer dia que vaig ser a Palma. Em vaig alçar a les 6:00h del matí per agafar el vol, que eixia a les 8:00h. Estava tan nerviosa que no cabia en mi mateixa. El vol va ser ràpid, va tardar 50 min., i en arribar a l'aeroport varem agafar el cotxe (llogat, per cert) i s'encaminarem cap a l'hotel. Al matí ens banyàrem en la piscina, i a la vesprada anarem a la platja de Muro.

Era preciós, em veia els peus a l'aigua, cosa que mai havia passat a València... També visitarem l'Alcúdia, un poble al nord-est de Mallorca. Era molt bonic i petit, i tenia la seua muralla i tot. Al dia següent vaig anar al centre antic de Palma, acompanyada per Bàrbara (la meua parella per l'intercanvi). Varem vore esglésies, escultures i l'arquitectura era molt bonica. Anàrem, també, per la serra Tramuntana i varem sopar a Sóller. L'últim dia vaig anar a Mata de Jonc i vaig passar el matí. Tots es varen sorprendre molt i em reberen d'allò més bé. Vaig jugar amb ells, vaig assistir a una classe i per últim em varen ensenyar l'escola. A la vesprada vaig anar a les Coves del Drach. Eren molt impressionants, i al final va haver sorpresa (no te la conte per si algun dia vas). Vaig agafar el vol de tornada a les 21:00 per tornar a la rutina normal. Varen ser unes mini vacances molt ben aprofitades. MARIOLA MONFORT


3r i 4t de primària visitem el parc de bombers de Torrent

Dimecres passat visitàrem el parc de bombers de Torrent. Fou una eixida agradable, tranquil·la i profitosa. Anàrem caminant des de l’escola, una passejada agradable de conversa amb les amigues i els amics. En arribar al parc, i després d’esmorzar, ens entraren a una sala on ens explicaren com viuen al parc, doncs és la seua segona casa, perquè quan estan de guàrdia dinen i dormen allà. El més important que ens contaren és el què hem de fer en cas que hi haja un incendi a casa, però esperem que això no passe mai. Són quatre accions ben senzilles: 1-tirar-nos al terra, 2-cridar ben fort “foc, foc- auxili” 3-gatejar cap a la porta d’eixida i 4-anar tancant les portes per on passem.

Després ens ensenyaren els camions. Són xulíssims i porten de tot. Es varen vestir amb els trage de bomber que pesa gairebé 25 kg i dona molta calor, però no es crema mai, i les mestres pujaren en la grua, què morrudes!.


3r i 4t al jardí Botànic

Avui, dijous 27 de febrer, ha estat un matí diferent, hem estat al Botànic. Quina meravella de jardí que tenim a la ciutat!

Hem fet una passejada on ens han anat explicant coses curioses i hem descobert espècies ben diferents. 

Arbres de la selva amb l’escorça verda, microclima tropical, l’ombracle, les plantes medicinals i les meditarrànies…

També hem estat al laboratori com a bons científics i ens han explicat com podem saber quina edat tenen els arbres.

Ha estat una exida profitosa i interessant. A més, el temps ens ha acompanyat, hi havia bona temperatura.

Una lliçò magistral del sistema locomotor

Aquesta vesprada Antònia Chornet, mare de Bernat i metgessa, ha estat a la classe de 3r per explicar-nos com funciona el nostre sistema locomotor. Ens ha contat moltes coses dels ossos i dels músculs. Amb tota aquesta informació ja podem començar a treballar i a estudiar-ho. Com que som molt curiosos i curioses li hem preguntat moltes coses, tantes que, arribat un moment, ja no ha pogut contestar-ne més.  

La plàstica a 5é

Un dels darrers treballs a plàstica de 5é, " L'animal que portem dins " ens hem rist i ens ho hem passat pipa fent-ho, esperem que us agrade.

Grups interactius a 4t de primària

Avui hem fet la primera sessió de grups interactius a l'aula on han vingut a treballar amb nosaltres mares i pares. Hem decidit treballar la mesura i amb el seu ajut hem fet xicotets grups on tots i totes experimentem i aprenem. Aquesta manera de treballar també ens ajuda a relacionar-nos i a cooperar uns amb els altres. Dilluns vinent us contarem més coses!


El treball d'experts a segon de primària

Després apuntaran les idees, buscaran fotos i faran dibuixos. Diuen que hauran de treballar en equip posant-se d'acord amb els companys. Quan tinguen les informacions les ordenaran i les enganxaran en una cartrolina. Després s'ho aprendran tot molt bé per explicar allò que han aprés a la resta dels companys.

Enguany, hem convidat als pares a participar del projecte. Cada mare o pare acompanyarà a un grup d'experts. La seua funció és la de motivar, guiar, estimular el què i el com. Gaudir amb aquests menuts que tenen ganes de saber i d'aprendre coses del món, de la vida, d'allò que els encurioseix.

Volen ser experts de minerals, de fades, d'instruments de corda, de cotxes, d'art, dels animals mitològics, de veterinaris, de les pintures rupestres, dels esports de pilota, de paleontologia i de les plantes.

De primer, tenen ganes d'aprendre, il·lusió i curiositat. Amb açò ja tenim els objectius ben coberts. Solament ens cal veure'ls. Gràcies mares i pare, per acompanyar-nos en l'experiència.


Montesa acollí els alumnes de primer i de segon de primària

A Montesa celebrem el 9 d'Octubre. La història que ara contem, les casualitats de cada dia haurien pogut esdevenir en una altra història, però aquesta és la nostra.

Joan de Montesa, el darrer anomenat cavaller de l'ordre de Montesa, ens explica els tresors que guarda a l'esglèsia que regeix. Principalment l'orgue de 1100 tubs. També ens mostra el museu, amb restes del castell, gàrgoles, columnes, corones i un uniforme de cavaller. Després del dinar de passeig fins al castell, Alejandro, el policia local de Montesa, ens llegeix el prec per anomenar els nostres dos cavallers. Entre riures són anomenats, lluint les corones blanques i les bandes de capa.


2n cicle celebra el 9 d'octubre al Puig

Hola! som la classe de cinqué.

Ens agrada molt jugar i aprendre amb la nostra mestra Emma. Ja ho sabeu estem a 5é per passar-ho bé....

Per fí hem arribat a tercer!

Teníem ganes d’arribar-hi per aprendre, ara que ja sabem de llegir i escriure,  moltes coses. Enguany tenim dos companys nous, Òscar i Xavier.

Volem fer moltes coses. Volem aprendre matemàtiques fent jocs, aprendre els números que tenen milers i els números romans. Totes les taules de multiplicar i a multiplicar més bé, i també a dividir i a fer restes portant-ne. Volem aprendre a tocar la flauta dolça, a fer papiroflexia més bé, volem fer murals, tirar amb arc, jugar a rugbi, millorar el bàsquet, jugar a tennis, a beisbol… Aprendre coses de la natura, com el cicle de l’aigua, el de la vida…, les parts del món (els continents, els països…), com funciona el cos dels animals, el cos humà i els músculs. Estudiar el planeta Terra i aprendre moltes coses de l’Univers. Aprendre els noms de les plantes d’altres països i si són carnívores o no. També el nom de les plantes més exòtiques que existeixen, els tipus de peixos que hi ha a la mar. Aprendre altres llengües del món, com per exemple el francés. A mesurar millor les coses, a buscar informació en l’ordinador i aprendre sobre l’art antic i com eren les coses antigament, com vivien sense tantes coses com tenim ara.

Com són moltes coses pot ser no les aprenguem totes, però esperem divertint-nos fent tot el que pugam.

DELEGATS DE CINQUÉ

els delegats i les alumnes que s'hi han incorporat noves enguany.


SOM DELEGATS DE SEGON


DELEGATS DE TERCER DE PRIMÀRIA


Delegats de 4t, curs 2014-2015



Per posar-te en contacte amb la mestra?

Pots escriure'ns un mail (ací tens les adreces) o telefonar a l'escola 961590594.



Delegats/es de primària 2013/2014

 

 

Nur i Pau (2n)
Irene i Pablo (3r)
Sau i Marta (4t)
Xavi i Lucia Pérez (5é)

El joc de les operacions

Intercanvis, escoles en Xarxa

Projecte INTERCANVIS. Una finestra col·lectiva de xiquets d'escola d'un territori ample


Escoles cooperatives dels PPCC

[Mata de Jonc]

Una troballa, na Ció i els seus alumnes de Palma.

 

[El Puig d'Esparreguerra] UNa escola cooperativa en la qual ens vam emmirallar abans d'iniciar la nostra història.

 

[Ginebró] Una escola cooperativa amb una bona relació, professional i d'amics