Imatge

Aquesta és la pàgina de primària. Hi trobareu treballs, articles, cròniques de què van fent, eixides, dibuixos, un grapat de vida d'allò que és el dia a dia de l'escola.


VISITEU-NOS ABANS DE L'ADMISSIÓ: portes obertes!


'INAUGURAL': vol d'oronetes, by Raül Gómez



Els amants, de Vicent Andrés Estellés (comentaris)

Els amants, de VA Estellés

És un poema molt sentimental que ens parla de les parelles i els amants, ens explica que fan les parelles, el que volien, com ho sentien, com ho volien, com ho passaven… Ens explica què havien passat i com se sentien per això que havia passat, i les coses que els passaven en el seu dia a dia, i sobretot les coses, el poema, les diu amb un toc de sentiment, per a què quede més bonic.JORDI SORIA

 

L'AMOR ÉS PLE D'AMANTS

Sobre el poema ‘Els amants’ de Vicent Andrés Estellés

L’amor és a tot arreu, a casa, al carrer, a la imaginació… Hi ha moltes maneres d’amar! Moltes! Moltíssimes! L’amor és especial, necessitat, compartit, meravellós… Al món hi ha milers d’amants que són feliços. Amor, és una paraula sense significat, els uns diuen: sentiment, passió, sexe, felicitat, estimar, voler, estar-se junts sempre, gust, viure, jo no sabria què dir, però si ho hagués de dir, diria… No sé ben bé què diria. Aquest poema, els amants, es dedica a tots els amants, podríem dir que incús va dedicat a nosaltres, nosaltres ho som, o ho serem, pot ser, d’amants.

No hi havia a Picanya trenta amants com nosaltres!  (LUCIA PÉREZ)

 

L'art, l'escola i l'espurna d'aprendre: aquesta setmana Rosa Torres

Qui és Rosa Torres? Ah, aquesta serà una part de la vostra investigació, esbrinar qui és. Us deixem un parell de frases del director de MÈTODE, Martí Domínguez, que diu:  «Rosa Torres analitza la geografia valenciana en una obra que entronca amb la pintura de Cézanne i aconsegueix treure l'ànima del Montgó o el Montcabrer».

metode.cat/Revistes/Metodart/Rosa-Torres

 


Art, fulles, moviment, tribus by Emma G.


Som la classe de segon, curs 14-15


Som cinqué de primària curs 2014-15


Les ratlles del tigre, una llegenda anònima

En un arrossar allunyat del poble, un camperol acabava de recollir la collita. Ell i el seu búfal d’aigua es disposaven a menjar. El camperol assaboria un guisat d’arròs fregit mentre, apartat, el búfal pasturava tranquil·lament. Amb la velocitat del llamp, un tigre va pegar un bot just davant del búfal. Sorprès per la inesperada visita, el búfal va tractar d’escapar, però el tigre li va dir:

—No t’espantes, no he vingut com a enemic. Sols vull que m’expliques una cosa que no he entés: he observat com aquest home tan diminut, que no té força, ni vista aguda, ni bon olfacte, és capaç de fer-te treballar dia rere dia sols per al seu benefici. Tu ets deu vegades més pesat i més fort, però ell et governa. En què consisteix aquest màgic poder que té?

—L’únic que sé —va respondre el búfal– és que mai podré alliberar-me d’ell perquè té un talismà que es diu “saviesa”.

—Saviesa? Mai he sentit parlar de res semblant! Hauré  de preguntar-li en què consisteix aquest talismà. Si fóra meu, aconseguiria molt més del que ja tinc entre els animals: els manaria que no fugiren quan els ataque i, com no hauria que córrer, menjaria sense esforç.

—Si tant ho desitges, ves i pregunta-li-ho.

I el tigre s’apropà cautelosament al camperol per no espantar-lo.

—Senyor —va dir amb molt de respecte—, com pot veure, jo sóc gran, fort i ràpid, però vull ser-ho més. He sentit que té vostè alguna cosa dita “saviesa” amb la qual governa els animals, i he vist que el seu poder és acatat sense protestes. Podria dir-me en què consisteix la saviesa? Seria de molt de valor per a mi.

—Per desgracia, hui m’he deixat la saviesa a casa —va dir l’home—. Si ho desitges, aniré a per ella i la portaré per a mostrar-te-la.

—Puc acompanyar-lo? – va dir el tigre.

—Serà millor que et quedes ací, doncs si les persones del poblat et veuen poden alarmar-se i intentaran acabar amb tu. Vaig a buscar el que em demanes i tornaré d’immediat.

L’home va fer com que se n’anava però, abans de fer el primer pas, digué:

—Me’n vaig preocupat, saps? És possible que durant la meua absència et vinga de gust menjar-te el búfal, i això em perjudicaria seriosament. Perquè puga anar-me'n tranquil, deixa'm lligar-te amb aquesta soga al voltant del cos i promet alliberar-te quan torne.

Com que el tigre desitjava amb ànsia conèixer el talismà màgic dit saviesa, va deixar que el camperol el lligara i l’immobilitzara. Després, l’home va anar al poble i va portar de la seva casa un feix de palla. El va escampar al voltant del tigre i li va calar foc:

—Aquesta és la meva saviesa! – li va dir.

El tigre implorava que l’alliberaren de les flames. El camperol va esperar fins que el foc va cremar la corda. Finalment el tigre es va escapar al bosc, jurant venjança. Les cremades van desaparèixer amb el temps però a la seva pell van quedar ratlles negres, les senyals dels lligams de la corda. I el camperol va contar i recordar per sempre que: ”Si l’home no sap utilitzar bé el talismà de la saviesa, no és ni més ni menys que una pobre bèstia, perquè la saviesa és allò que distingeix l’home dels animals”.

Enviada per Lucia Pérez, un conte que li explicava la mare de menuda.


Som tercer de primària

Ja som a tercer i tenim amics nous. Ens hem fet més grans, més grans. Enguany aprendrem coses noves en llengua, farem medi, papyrus (és un projecte d’escriptura lliure), consultarem el diccionari, farem anglés vehicular (anglés de coses del món) i tenim el nostre horari per saber que hem de fer a cada moment. Aquest curs tenim nous amics, han entrat dues xiquetes, Marta i Aitana i un xiquet nou, Carles. La nostra mestra és Amparito, és molt amable. Ens agrada la classe de 3r perquè tenim nous jocs, nous llibres i noves plantes. Per fi tenim agenda, llibretes i estoig, que guardem en un caseller. També farem nous tallers, com cuina i pilota valenciana. Què bé!, enguany tenim dues classes d’educació física a la setmana i comencem el taller de multiesports. També tocarem la flauta en la classe de música amb el mestre Ferran. Enguany també tenim encarregats que canviem cada 15 dies, però en tenim un de nou, els secretaris, que s’encarreguen d’ajudar els mestres, cridar a classe i més coses. Els nous delegats són Àlex i Berta Sancho. Ah, i al menjador ja bevem amb got de vidre, com els majors.

 


La classe de quart de primària

Som en un nou curs. Ja som a quart, ens sentim grans. Un pas més. Vivim impacients per veure què ens portarà aquest nou curs. Tenim companys nous a la classe i esperem passar-ho tots junts de categoria. I gaudir del nou edifici. Hi ha coses noves per aprendre.  Volem aprendre noves tècniques de plàstica. Aprendre bona cosa de matemàtica, aprendre a dividir! Escriure millor els números romans, trobar més ràpid paraules al diccionari, saber més estratègies de càlcul, practicar més l’anglés, ser més ordenats, saber més informàtica, tocar millor la flauta, fer més jocs de grup, aprendre més coses d’educació física. Volem fer menys faltes d’ortografia, millorar la lletra, el dibuix... Volem ser capaços de fer més coses sols. El nostre somni s’ha acomplert, finalment tenim un hort a l’escola. I els que toquem instrument ja som a la xaranga. Esperem passar-ho molt bé i aprendre moltes coses amb la mestra Alba i  la mestra Sandra. Que passeu un molt bon curs.



En tornar de Xelva, calia arreglar els animals de la granja

Ara ja hem arribat a la granja. L'excursió a Xelva ens ha deixat tan cansats que hem fet un bany rapidet a la piscina i a berenar. A més, ja ho deveu saber, en una granja hi ha animals que cal arreglar cada dia dues o tres vegades. Au, cap a la granja que la vaca Amparito ja té gana!


El riu de Xelva, si fa no fa, tan fred com el Carbo


Del Carbo estant, bany d'aigua freda


Una activitat multidisciplinar com la vida mateix


Bona nit, des de la Marina Alta (continuació)

El dinar és bo, molt bo. Manuel diu que l’amanida és  la millor de la seua vida. I després llentilles, molt bones, de Mari, la cuinera, que és una cuinera de categoria mundial i principal. Altra sorpresa important del dia, és que Celeste, la mestra, cumpleix anys, 23. El xiquets del taller de cuina li preparen un pastís sorpresa per a la nit. L’anomenem fada mandarina de l’aniversari, ara veureu que guapa. Ho celebrem plegats, entre rialles. I ara, després dels gambusins, el beset de bona nit. Estan cansats i cauran rendits. Esperem que demà el gall no ens desperte tan aviat. Des dels peus de la Segària us diem bona nit i fins demà. Un bes.


Enguany som en tres punts del país, repartits

El segon dia els tallers omplen part del dia a la granja escola Baladre. Animals, cultius, saber fer això i allò, i després descansar. Banyar-nos a la bassa, i jugar amb els companys de classe. Però, i les mestres, què fan que no paren tot lo sant dia? Ah, aquest secret l'explicarem a la nit. 

 


Colònies 2014: una tria d'imatges



SOM DELEGATS DE SEGON


DELEGATS DE TERCER DE PRIMÀRIA


Delegats de 4t, curs 2014-2015


DELEGATS DE CINQUÉ

els delegats i les alumnes que s'hi han incorporat noves enguany.


Xavi i Lucia Pérez (5é)