Imatge

Escola i guiatge, un servei pedagògic per a la reflexió

M'han demanat per què tenim aquesta pàgina a 'Serveis'. Doncs perquè l'escola ha d'oferir tot d'eines i recursos per a l'aprenentatge, ha de participar amb entusiasme de l'educació, també més enllà de les aules. Ens ha de serviir per a investigar què fem, per a còpiar models, els bons models, per aprendre en cooperació. Aquesta pàgina va triant d'ací di d'allà de les fonts que ara mateix aporten idees per a la reflexió. És el paper d'aquesta pàgina.


Innovació, educació, eficàcia: el projecte HADA

Què és, què preten, què aconsegueix, a qui va dirigit… No sembla que tinga ni trampa ni cartró, i va destinat a mestres i equips de mestres que vulguen millorar el seu procés de treball a l'aula, de manera pràctica, eficaç, a favor de pràctiques que milloren la nostra atenció als alumnes i, sobretot, que milloren el seu propi aprenentatge. Solament que cal veure els resuñatst de l'escola Urkide, de resultats finals a l'ESO o dels resultats al PISA. Almenys, aquests sí que semblen finlandesos. www.ciurkide.org/proyecto_hada.html i www.eugenioibarzabal.com


En aquest bloc fan un resum del llibre del Luri

"Els joves tenen Bustamante de referent i se'ls en fot Harvard." Valentí Gómez.

Mestres, sociòlegs, polítics, filòsofs, diuen la seua sobre l'escola


Els reptes de l'educació [articles per al debat]

El diari AVUI fa uns dies que ha començat un especial sobre l'escola i l'educació. Cada dia, un especialista fa una aportació al debat sobre la situació, ara mateix, de la pedagogia. Nosaltres us oferim els enllaços directes a la seua pàgina digital, perquè tingueu eines per a la reflexió.

 

I ESCOLA I SOCIETAT Ricard AYMERICH, mestre i psicòleg, president de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

II L'AVALUACIÓ COM A REPTE Jaume SERRAMONA, catedràtic emèrit de la UAB.

III ENTRE D'ALTRES, DOS REPTES Jaume CELA, mestre, pedagog i escriptor. Director de l'Escola Bellaterra

IV CONTRA LA CRISI, EDUCACIÓ Joan ESTRUCH TOBELLA, catedràtic de llengua al'IES Jaume Balmes, Barcelona, professor de l'ICE de la UB

V La Catalunya del segle XXI Carme-Laura GIL, llicenciada en filologia, ex-consellera d'Ensenyament, diputada al Parlament de Catalunya

VI CONFIANÇA EN EL SISTEMA Joan PAGÈS, catedràtic de didàctica UAB.

VII MAL DE PAÍS Salvador CARDÚS, cosiòleg, periodista, professor a UAB.

VIII LA CONFIANÇA EN NOSALTRES Gregori LURI, Doctor en filosofia, llicenciat en ciències de l'educació

IX TENSIONS I CONFIANÇA Joan MANUEL DEL POZO…

X MIRANT PEL RETROVISOR Montserrat CASTELLÓ, Professora a Blanquerna, Universitat Ramon Llull.

XI UNA BONA FORMACIÓ DOCENT Pilar BENEJAM, Catedràtica de didàctica, membre de Rosa Sensat.

XII MÀXIMA AMBICIÓ Enric ROCA, Coordinador general d'Edu21, (www.edu21.cat). UAB

 

XIV NO ÉS UNA CRISI DE L'EDUCACIÓ JOAQUIM PRATS, d'Edu21, (www.edu21.cat). UAB

XV L'ESCOLA SOLA NO POT MÀRIUS MARTÍNEZ (www.edu21.cat). UAB

Els reptes de l'educació JORDI SANCHEZ PICANYOL, POLITÒLEG, (www.edu21.cat). UAB

XVI Debat i compromís MÀRIUS MARTÍNEZ (www.edu21.cat). UAB

 

EL DEURE DE SER EDUCAT Salvador Cardús (http://www.salvadorcardus.com/Inici.html)

 

 

TRES LLIBRES Sobretot, els reptes de l'educació en la modernitat líquida.

 

 

 

 


VilLAWEB TV Emissions sobre educació


Portals sobre els reptes de l'escola


EDUCAR en les noves tecnologies

Només l'educació pot acabar amb la gran crisi espiritual que vivim. Les noves tecnologies no són dolentes. El que és dolent és la manera d'utilitzar-les.

La BBC ho va predicar fa 90 anys: la TV ha de formar, educar i entretenir. Els mitjans de comunicació no solament han de tenir rendibilitat econòmica, la rendibilitat social és fonamental. Els xiquets no tenen capacitat crítica, no poden distingir entre realitat i ficció, per això és important l'educació en noves tecnologies.

La crisi que vivim no és econòmica, és espiritual. Si qualla la idea que la rendibilitat social és més important que l'econòmica, anirem millor.

Valentí Gómez. President de l'Observatori Europeu de la TVinfantil

[entrevista feta a Valentí Gómez a l'AVUI, 11.11.08]