Imatge

UCEV presenta la IV Declaració educativa: els centres

La societat necessita centres educatius compromesos amb el futur. Com han de ser, què demanen, què han de garantir?

 


Qui som AKOEeduació?

AKOEeducació és una cooperativa de segon grau formada per nou cooperatives valencianes que es dediquen sobretot a l'ensenyament, entre elles l'escola Gavina, que apleguen esforços i il·lusions per conformar un motor compromés per l'educació d'aquest país: la cooperació, la llengua, la formació, l'intercanvi d'experiències, l'escolavalenciana, són alguns dels objectius que pretenen tots plegats.

Lluís Valero, que feu les lloes del nou nat, els va augurar ofici i confiança per aconseguir els objectius d'aquesta nova cooperativa. LLuís és president de la Confederació valenciana de cooperatives. En un discurs en castellà, va definir alguns trets a tenir en compte si volem ser algú en el futur, i alhora va descriure què ha de caracteritzar la intercooperació, si aquesta ha de ser eficaç: intel·ligència, treball, entusiasme, cessió de sobirania, i filosofia, de mètode i de gestió, cooperativa. Ànim.


NEUS SANMARTÍ, avaluació

Neus Sanmartí i Puig (Barcelona, 1943) és una professora i química catalana. Es doctorà en en ciències químiques i s'especialitzà en didàctica de les ciències. Va ser professora de l'Escola de Mestres Sant Cugat i actualment és catedràtica i professora emèrita del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Del 2002 al 2008 va dirigir l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB.

Ha treballat especialment en recerca sobre l'avaluació formativa, el llenguatge en relació a l'aprenentatge científic i l'educació ambiental, així com en la formació permanent del professorat de ciències. Ha col·laborat en obres col·lectives, ha dirigit diverses tesis doctorals sobre l'ensenyament de les ciències i ha publicat articles a les revistes Guix, Escola Catalana, Cuadernos de Pedagogía i Perspectiva Escolar. El 2009 va rebre la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya.


FUNDACIÓ JAUME BOFILL

www.fbofill.cat

La Fundació Jaume Bofill s'ocupa de promoure iniciatives que facilitin el coneixement de la nostra societat i que impulsin realitzacions que contribueixin al seu millorament a través de la supressió de les desigualtats de tota mena existents entre les persones, entre els grups i entre els pobles i de l'extensió de l'educació i de la cultura en el sentit ampli a tots aquells que per les circumstàncies socials se'n troben més mancats.

 


CINC IDEES SOBRE COMPETÈNCIES

PRIMERA IDEA. ‘El món educatiu és un món de simulació’ (no és el món real)

 

SEGONA IDEA. 'El món real ensenya a competir, però a col·laborar solament ho fa l’escola.'

 

TERCERA IDEA. 'El concepte de competència nclou el concepte d’equitat.' A l'abast de tothom

 

QUARTA IDEA. 'L’escola no és l’única font el saber, però és l’única que els presenta ordenats, graduats, sistematitzats, avaluats.'

 

CINQUENA IDEA. 'Si l’escola no prepara per a fer ciutadans no es justifica que siga obligatòria.'(!)

[de Jaume Serramona]